loading...
یادی ز من نمی کنی
معین بازدید : 4 دوشنبه 26 خرداد 1393 نظرات (0)
 

طراحی و تولید برج های خنک کن

 

مهمترین مساله ای که همیشه می بایست در بخش طراحی و تولید واحد های صنعتی در نظر گرفت نحوه خنک سازی دستگاه ها و انتقال دمای آنها به محیط بیرون می باشد.چرا که اگر به خاطر شدت کار دمای دستگاه های صنعتی از حد مجازی بیشتر شود می تواند در روند عملکرد آن واحد صنعتی مشکلات عمده ای ایجاد نماید.از این رو در حدود بیش از یکصد سال پیش طراحان به فکر طراحی و تولید برج خنک کننده افتادند و از همان ایام بود که شاهد این دستگاه ها در واحد های صنعتی بودیم و به تدریج سعی شد تا در تکنولوژی آنها تغییراتی را جهت بهبود نحوه عملکردشان در خنک سازی ایجاد کنند و این تغییرات تا به امروز ادامه داشته است.اکنون می توان در تولید برج خنک کننده با توجه به نوع شرایط آب و هوایی منطقه و همچنین با توجه به نیاز واحد صنعتی از میان انواع مختلفی که تولید می شود یک مدل را انتخاب و سفارش طراحی آن را به واحدهای طراحی و تولید این دستگاه داد.از نظر جنس بدنه می توان آنها را در سه دسته بندی کلی قرار داد: برج های بتنی-برج های گالوانیزه-برج های فایبر گلاس.همچنین بر اساس نوع کارکردشان با توجه به شرایط آب و هوایی و اقلیم جغرافیایی  به انواع برج های مرطوب-برج های خشک-برج های مرطوب و خشک تقسیم بندی می کنند.

تولید برج خنک کننده

 


خوشبختانه امروز در کشور عزیزمان ایران شاهد تولید برج خنک کننده در انواع و مدل های مختلف هستیم و دیگر برای ساخت این دستگاه هیچ گونه نیازی به دانش و تکنولوزی دیگر کشورها نداریم و در این زمینه به صورت کامل خودکفا شده ایم.در این میان شرکت تهویه ارس نیز با به کار گیری کادری مجرب و حرفه ای آماده خدمت رسانی در این زمینه به شما عزیزان می باشد.چنانچه می خواهید تا برای واحد صنعتی خود در این باره اطلاعاتی مفید را به دست اورید همین الان با تماس بگیرید و با مشاورین ما در این رابطه صحبت کنید.
نحوه کارکرد برج های خنک کننده به این صورت است که با استفاده از سیالی همچون هوا و با کمک آب و با ایجاد سطح تماس میان این دو قصد انتقال دما از آب به هوا را داشته و در نتیجه با این روش با ایجاد آب خنک و فرستادن آن به دستگاه ها موجب خنک سازی آنها خواهند شد. در تولید برج خنک کننده از نوع مرطوب باید دقت داشت که این مدل دارای مصرف آب بسیار بالایی است و به دلیل اینکه پراکندگی آب در اطراف برج زیاد است باید در هنگام طراحی و قرار گیری آن در کار خانه در محلی آنرا قرار داد که باعث آسیب رساندن به دستگاه های برقی و الکترونیک نباشد.همچنین در این مدل به خاطر شدت سطح تماس آب و هوا میزان تبخیر آب به شدت بالا بوده و البته طبعا راندمان خنک سازی بالایی را نیز از این مدل می توان انتظار داشت.

تولید برج خنک کننده


در هر صورت این روزها با گرانی منابعی همچون آب و برق باید به فکر دستگاه هایی باشیم که میزان تلفات انرژی کمتری داشته باشند.مثلا به هیچ وجه نمی توان از این مدل برای مناطق خشک و کم آب استفاده کرد و بر همین اساس محققان به فکر تولید برج خنک کننده دیگری برای محیط های خشک و کویری افتادند و نتیجه آن طراحی برج های خنک کننده خشک بود.این مدل مصرف آب کمتری دارد و پدیده پراکندگی آب در ان دیده نمی شود.همچنین جهت خنک سازی از هوای سرد استفاده کرده و به همین دلیل میزان تبخیر آب هم بسیار پایین تز از مدل مرطوب می باشد.

تولید برج خنک کننده


این مدل البته راندمان کاری پایین تری نسبت به مدل اول دارد و در صورت بروز مشکل برای آن می تواند بروی کل واحد صنعتی و دیگر دستگاه ها تاثیر مخرب بگذارد.مدل سوم این دستگاه ها با تلفیقی از دو روش بالا طراحی و ساخته شد و سعی شده است تا درتولید برج خنک کننده تحولی جدید ایجاد شود و میزان راندمان کاری بالا و از طرف دیگر میزان اتلاف انرژی نیز کاهش یابد.در کل پیشنهاد می کنیم برای این موضوع به دلیل اهمیت بالای ان حتما قبل از اینکه به فکر تولید برج خنک کننده برای واحد صنعتی خود باشید با شرکت های معتبر در این رابطه صحبت کرده و از مشاوره های فنی آنها استفاده نمایید تا بتوانید بهترین تصمیم را برای واحد صنعتی خود اتخاذ نمایید.

+ نوشته شده در  شنبه بیست و چهارم خرداد 1393ساعت 17:22  توسط کریم  |  نظر بدهید

در بخش های مختلف صنعتی

 

برجهای خنک کن


در یک واحد صنعتی برای اینکه بتواند در طی روز به فعالیت خود ادامه دهد و در کار دستگاه های آن ایجاد اختلال نشود می بایست راه حلی برای کاهش دمای کاری انها و انتقال دمای گرم محیط و دستگاه ها به بیرون یافت.بدین منظور بود که در حدود یکصد سال پیش طراحان و مهندسان اقدام به ساخت دستگاه هایی به نام برجهای خنک کن نمودند و از آن برای خنکسازی واحدهای صنعتی خود استفاده کردند.با گذشت زمان و با پیشرفت تکنولوژی این وسیله دچار تغییرات اساسی شد و تا به امروز که شاهد آن هستیم در انواع مختلفی با توجه به نوع و نیاز واحد های صنعتی در حال استفاده می باشد.
انواع برجهای خنک کن با توجه به میزان راندمانی که نیاز داریم و همچنین با توجه به شرایط آب و هوایی و اقلیم محیطی در دسته بندی های مختلفی قرار می گیرند.در کل اگر بخواهیم به این دسته بندی اشاره ای داشته باشیم می توان موارد زیر را اساره کرد:
1- برجهای خنک کن مرطوب
2- برجهای خنک کن خشک
3- برجهای خنک کن خشک و مرطوب

 

برجهای خنک کن


هر کدام از این دستگاه ها در نوع خود کارایی و مزایای خاص خود را به همراه دارند و طبعا هر کدام نیز دارای نقاط ضعفی می باشند. مثلا در نوع مرطوب عمل خنک سازی با کیفیت بالایی انجام می شود اما لازمه این کار اتلاف بیش از حد آب می باشد و این خود به نوعی یک عیب بزرگ محسوب می شود. در برجهای خنک کن مرطوب تبخیر آب به دلیل انتقال دما به شدت بالا است و همچنین پراکندگی و انتشار آب به اطراف برج نیز بسیار زیاد می باشد و باید در هنگام طراحی و محل قرار گیری این مدل بسیار توجه کرد که آنرا در مکانی قرار دهیم که در کنار دستگاه های برقی دیگر نباشد چرا که انتشار و پراکندگی آب ممکن است به دیگر دستگاه ها آسیب برساند.

برجهای خنک کن


هر چقدر میزان تماس آب و هوا با یکدیگر بیشتر باشد و هر چقدر در این مرحله سرعت عبور آب از هوا کمتر باشد قطعا انتقال دمای بالاتری انجام خواهد شد و در حقیقت عملیات خنک سازی با کیفیت بسیار بالایی صورت می گیرد.شرکت تهویه ارس مجری ساخت انواع برجهای خنک کن در سراسر کشور می باشد و با وجود کادری مجرب و حرفه ای می تواند مشاوری خوب در این زمینه برای شما باشد. کافیست تا با ما تماش بگیرید و بقیه کار را به ما بسپارید.
یکی دیگر از مدل های دیگر برجهای خنک کن نوع خشک ان است که در مناطق کم آب و خشک مورد استفاده قرار می گیرد. در این روش برای خنک سازی از هوای سرد استفاده شده و سعی شده است تا جایی که امکان دارد تبخیر آب کمتر صورت گیرد و خبری هم از انتشار آب به اطراف نخواهد بود.البته خوب کیفیت انتقال دما و خنک سازی در این روش نسبت به مدل مرطوب پایین تر است..اما مدل سوم که ترکیبی از دو روش بالا است در واقع عمل خنک کنندگی را در دو مرحله انجام می دهد و می توان گفت که برجهای خنک کن خشک و مرطوب بهترین عملکرد را نسبت به مصرف انرژی و راندمان خروجی که می دهند دارند.
خوشبخاته اکنون تکنولوژی طراحی و ساخت انواع برجهای خنک کن در ایران به صورت کامل بومی شده است و دیگر نیازی به وجود شرکت های خارجی و یا واردات از خارج در این زمینه نداریم.شما می توانید انواع برج های بتنی و گالوانیزه و فایبرگلاس را در داخل کشور سفارش دهید تا برایتان با بهترین کیفیت ممکن طراحی و ساخته شود.

برجهای خنک کن


برجهای خنک کن برای انتقال حرارت احتیاج دارند تا هوای موجود اطراف انها انتقال یابد و تنها در این صورت است که عمل خنک سازی انجام خواهد شد. به این منظور از دو روش کشش طبیعی و کشش مکانیکی استفاده می کنند. در روش کشش طبیعی برای انتقال هوا از عوامل طبیعی مانتد باد استفاده می شود و درکشش مکانیکی از یک فن بزرگ برای این کار استفاده خواهند کرد. مسلما در روش اول هیچگاه بازده و راندمان کاری اش به حالت کشش مکانیکی نخواهد رسیدو در عوض در روش مکانیکی هم به خاطر کار کردن فن باید شاهد اتلاف انرژی الکتریکی باشیم.
در ابن باره حتما قبل از اینکه اقدام به ثبت سفارش نمایید سعی کنید تا با متخصصین و ماشورین مجرب موضوع را در میان گذاشته و درنهایت بهترین تصمیم را برای واحد صنعتی خود اتخاذ نمایید.شرکت هویه ارس نیز افتخار دارد تا آمادگی خود را جهت انجام هرگونه مشاوره و طراحی و ساخت برجهای خنک کن در سراسر کشور اعلام نماید.

+ نوشته شده در  شنبه بیست و چهارم خرداد 1393ساعت 17:21  توسط کریم  |  نظر بدهید

قدم هایی جادویی

 

یکی از مهمترین مباحثی که این روزها در کنار دیگر مسائل طراحی یک ساختمان به آن می اندیشند مساله تهویه مطبوع  می باشد.این موضوع از آن جهت مهم و حائز اهمیت است که دقیقا به خاطر نوع عملکردی که دارد می تواند بر میزان احساس آسایش و رفاه اعضای ان ساختمان تاثیر مستقیم داشته باشد.در واقع در معنای لغوی تهویه مطبوع همان هوا رسانی می باشد و اگر دراین زمنیه بتوانیم به خوبی در یک ساختمان عمل کنیم در واقع می توان گفت که عمل تهویه مطبوع را به خوبی انجام داده ایم.عمل جابجایی هوا  در این سیستم ها به سه طریق کلی انجام می شود.
در واقع با استفاده از سیال آب-هوا و به صورت مشترک آب و هوا این کار صورت می گیرد و بر این اساس سه مدل تهویه مطبوعنیز طراحی و ساخته شده است.شما باید با توجه به نیازهای ساختمان و یا واحدهای صنعتی خود و با مشاوره گرفتن از افراد مجرب در این زمنیه از میان سیستم های موجود یکی از بهترین ها را انتخاب و نصب نمایید. در این بین شرکت تهویه ارس با کادری مجرب در طول شبانه روز آماده پاسخگویی به شما عزیزان می باشد.
به صورت کلی یک سیستم تهویه مطبوع از اجزایی مانند منابع حرارتی و منابع برودتی و مخزن انبساط و در اخر از پمپ ها تشکیل شده است که هر کدام دارای وظیفه ای خاص هستند.منابع حرارتی همچنان که از نامش هم مشخص است برای تولید حرارت مورد استفاده قرار می گیرد و با توجه به سیال مورد استفاده برای این کار به دو مدل دیگ حرارتی و کوره حرارتی تقسیم می شود.برای تولید حرارت و گرما در این منابع از طریق انرژی الکتریسیته و یا مصرف حامل های سوخت این کار صورت می گیرد.

تهویه مطبوع


قسمت بعدی که نقش اساسی در دستگاه های تهویه مطبوع ایفا می کنند منابع برودتی می باشند که اصطلاحا به نام چیلر شناخته می شوند.چیلرها به چند مدل ضربه ای و جذبی تقسیم بندی شده اند.بخش بعدی که در بالا نیز به ان اشاره داشتیم مخزن انبساط است.شما برای اینکه بتوانید بروی تغییر حجم سیال کنترل داشته باشید باید از این دستگاه استفاده نمایید و تنها بروی سیستم های تمام آب مورد استفاده قرار می گیرد.حال باید بوسیله دستگاهی بتوان سیال مورد نظر را به حرکت در آورد و وظیفه این قسمت بر عهده پمپ ها می باشد.ما برای حرکت سیال آب از پمپ های حلزونی شکل استفاده می کنیم و برای به حرکت در آوردن سیال گاز از پمپ های فن دار استفاده خواهیم کرد.

تهویه مطبوع


الیته در میان اجزای نام برده برای سیستم تهویه مطبوع یک قسمت را جا انداختیم و آن بخش رطوبت گیر می باشد.بوسیله این دستگاه شما می توانید رطوبت موجود در هوا را گرفته و عمل هوا رسانی را به طورت مطبوع و با کیفیت بالایی انجام دهید.بدین منظور می بایست از یک کویل استفاده کرد.
در کل با توجه به توضیحاتی که درباره سیستم های تهویه مطبوع خدمتتان عرض کردیم می توان در یک تقسیم بندی کلی انها را به انواع زیر دسته بندی کرد:
سیستم های تمام آب
سیستم های تمام هوا
سیستم های آب-هوا
سیستم های انبساط مستقیم
سیستم های پمپ حرارتی
شرکت تهویه ارس می تواند در این زمینه با توجه به نیاز های واحد ساختمانی و صنعتی شما بهترین مشاوره به صورت رایگان در اختیارتان قرار دهد.کافیست تا با ما تماس بگیرید تا در این زمینه راهنمایی های لازم را به عمل آوریم.در زر نیز توضیحاتی درباره نحوه عملکرد انواع سیستم های تهویه مطبوع که در بالا اشاره کردیم گفته ایم:
سیستم های انبساط مستقیم
این سیستم شامل یک واحد تهویه کننده خود کفاست که میتواند در داخل فضای مورد تهویه یا در مجاورت آن نصب شود.مایع مبرد مستقیما در داخل کویل های این واحد تبخیر گردیده هوای عبوری از روی کویل ها و نتیجتا فضای اتاق را خنک میکند .

تهویه مطبوع


سیستم تمام آب
در این سیستم سیال ناقل حرارت (آب سرد یا آب گرم )در محل جداگانه ای تهیه شده به داخل کویل های مبدل حرارتی اتاق (مثلا فن کویل )ارسال میگردد و در آنجا هوایی را که توسط بادزن با سرعت از روی کویل عبور میکند ،سرد یا گرم مینماید.
سیستم تمام هوا
در این سیستم دستگاه تهیه کننده هوای مطبوع در محلی دور از فضای مورد تهویه قرار میگیرد.سیال ناقل حرارت (آب سرد ،آب گرم یا بخار )به داخل کویل های دستگاه تهویه مطبوع مرکزی (هوا ساز)ارسال شده هوایی را که توسط باد زن به سرعت از روی این کویل ها عیور داده میشود سرد یا گرم میکند.این هوا پس از انجام یک سلسله تحولات دیگر (از قبیل رطوبت زنی و ...)از طریق سیستم کانال، به فضای مورد تهویه فرستاده میشوند.

+ نوشته شده در  شنبه بیست و چهارم خرداد 1393ساعت 17:21  توسط کریم  |  نظر بدهید

فن دستگاه –پکینگ ها

 

با پیشرفت جوامع صنعتی و هر چه بزرگ تر شدن آنها مساله ای که به عنوان یکی از معظلات این واحد ها بوجود امده است بحث خنک سازی دستگاه و انتقال دمای گرم محیط به خارج می باشد.چرا که می دانیم اگر دستگاه های صنعتی از حد مجاز خود گرم تر شوند قطعا دچار مشکلات اساسی شده و می تواند خسارات جبران ناپذیری را به همراه داشته باشد.به همین دلیل طراحان در حدود یکصد سال پیش برای اولین بار از برج های خنک کن استفاده کردند.وظیفه اصلی این دستگاه همانطور که اسم آن هم مشخص است خنک سازی می باشد که با توجه به نوع طراحی و با استفاده از سیالی همچون آب این کار را انجام می دهد.

با گذشت سالیان طولانی از طراحی اولین برج های خنک کن امروزه شاهد آن هستیم که تکنولوژی به کار رفته در ساخت این دستگاه ها بسیار پیشرفته تر شده و در چندین مدل مختلف و برای اقلیم های مختلف آب و هوایی مورد استفاده قرار می گیرد.خوشبختانه تکنولوژی ساخت انواع برج های خنک کن در ایران به صورت کاملا بومی د:.8' آمده و هر نوع برجی که بخواهید با توجه به نیازهای شما در وطن و به دست توانمند متخصصان داخلی قابل طراحی است.در این بین شرکت تهویه ارس نیز با تجربه ای چند ساله در این زمینه و با وجود کادری مجرب آماده خدمت رسانی به شما عزیزان می باشد.

برج های خنک کن

 

به صورت کلی برج های خنک کن در سه دسته مرطوب-خشک و مرطوب و خشک طراحی و ساخته می شوند که هر کدام برای اقلیم خاص آب و هوایی مورد استفاده قرار می گیرند. به عنوان مثال در نوع مرطوب با استفاده از آب و ایجاد سطح تماس میان آن و هوا باعث خنک شدن و انتقال دما می گردد.این در حالی است که مصرف آب در این مدل بسیار بالا بوده و همچنین تبخیر آب هم به خاطر انتقال دما بالا می باشد و اصلا به صرفه نیست که بخواهیم در مناطق خشک و کم آب از مدل مرطوب در واحد های صنعتی استفاده کنیم.در مدل خشک با تغییراتی که در روند طراحی آن به عمل امده میزان تبخیر آب به شدت کاهش پیدا کرده و دیگر پراکندگی آب که یکی از مشکلات برج های خنک کن مرطوب بود را در این مدل نمی بینیم و به همین جهت از این نوع بیشتر در مناطیق کویری و خشک استفاده می شود.

برج های خنک کن

 

اما تلفیقی از هر دو مدل که با نام خشک و مرطوب نیز نام گذاری شده است با بهره گیری از مزایای دو مدل فوق سعی کرده تا عمل خنک سازی در دو مرحله صورت گیرد و همچنین در این دو مرحله کمترین مصرف آب صورت پذیرد.شما برای اینکه بدانید برای واحد صنعتی خود می بایست از کدام مدل از برج های خنک کن استفاده کنید پیشنهاد می کنیم حتما با تماس با شرکت تهویه ارس از مشاوره رایگان ما برخوردار شوید و در نهایت بهترین تصمیم را برای این کار اتخاذ نمایید.

اگر بخواهیم اجزای یک برج خنک کننده را نام ببریم می توان به مواردی همچون فن دستگاه-پکینگ ها-حوضچه آب و قطره گیر می توان اشاره کرد.جنس بدنه به کار رفته برای این دستگاه یا از فلز گالوانیزه بوده و یا از فایبر گلاس می باشد. جهت انتقال هوا و ایجاد سطح تماس میان آب و هوا از دو روش کشش طبیعی و کشش مکانیکی استفاده می شود که طبعا در حالت طبیعی به دلیل عدم وجود فن شاهد مصرف انرژی الکتریکی کمتری هستیم و در نوع فن دار که همان کشش مکانیکی است اتلاف انرژی الکتریکی بیشتری رخ می دهد

برج های خنک کن

 

البته باید این مساله را در نظر بگیرم که در برج های خنک کن با کشش طبیعی نباید انتظار راندمان بالایی را داشته باشیم و اگر به دنبال عملکرد هر چه بهتری و خنک سازی با کیفیت بالایی هستید حتما باید از کشش مکانیکی استفاده کنید.همچنین در هنگام نصب برج های خنک کن باید دقت کنید که محلی را انتخاب نمایید تا براحتی و بدون هیچ مانعی جریان هوا در حال عبور باشد و این به هر چه خنک کردن سریع محیط کمک بسیاری خواهد کرد.امیدواریم با مطالعه مقاله فوق اطلاعات لازم را در جهت راه اندازی یک برج خنک کننده بدست آورده باشید.همکاران ما در شرکت تهویه ارس خوشحال می شوند تا در این زمینه بتوانند به شما مشاوره های فنی لازم را ارائه دهند.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 5
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 10
  • آی پی دیروز : 4
  • بازدید امروز : 11
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 11
  • بازدید ماه : 12
  • بازدید سال : 16
  • بازدید کلی : 65